کسب و کارهای کوچک پرسود
بر اساس هرم مازلو، ابتدایی ترین نیاز هر انسان، برای رشد و شکوفایی نوک هرم، نیاز های فیزیولوژیکی ست. نیازهای فیزیولوژیکی، همان نیازهای حیاتی فرد برای زنده ماندن است. اگر رفاه شما از طریق کسب و کار، تامین نشود، ممکن است ابتدایی ترین نیازهای یک فرد هم تحت شعاع قرار بگیرد.
این موضوع، در کشورهای دارای نرخ تورم بالا، بیشتر حائز اهمیت است.از این رو، مدیریت کسب و کار، در هر سطح و اندازه ای می تواند شروع یک کسب و کار بزرگ باشد.
بررسی تمام جوانب راه اندازی یک کسب و کار، ایده پردازی با توجه به شرایط محیطی و تصمیم به این که به کدام گروه از جامعه و در چه زمینه ای خدمات ارائه کنیم،و فاکتورهای اولیه ی مهم دیگری مثل میزان سرمایه ی در نظر گرفته شده برای برداشتن اولین قدم، شاید همان مهم ترین قدم باشد.
هنگامی که با درک اشتباهی از بازار، به صورت هیجانی وارد شوید و فضای رقابتی را از هر نظر نسنجید، خواهید دید که به نتیجه ای نمی رسید و کسب و کارتان رو به نابودی می رود.
امروزه با پیشرفت روز افزون بازار و مدرنیته ی رو به رشد، اگر فنون بازاریابی را به صورت اصولی رعایت نکنید،از دور خارج می شوید و این اصلا ربطی به حجم سرمایه گذاری شما ندارد.
ممکن است یک کسب و کار، علارغم کوچک بودن،بازار هدف را با هوشمندی شناسایی کرده باشد و خدمات یا کالایی را که ارائه می دهد، از دید مردم جذابیت داشته باشد و عنصر تازگی را در خود جای داده باشد.
کسب و کارهای کوچک پرسود، مسیر موفقیت را بسیار سریع تر از کسب و کارهای منسوخ اما بزرگ، طی خواهند کرد.
چه کسب و کاری کوچک شمرده می شود؟
کسب و کارهای کوچک، معمولاً خصوصی هستند و با تعداد کمی کارمند اداره می شوند.
آنها می توانند از یک شرکت انفرادی تا یک شرکت بزرگ را شامل شوند. کسب و کارهای کوچک، با ایجاد شغل و کمک به جوامع محلی نقش مهمی در اقتصاد دارند. آنها می توانند طیف وسیعی از صنایع مانند خرده فروشی، خدمات غذایی، مشاوره و غیره را شامل شوند.
کسب و کارهای کوچک معمولاً تیم کوچک تری از کارمندان در مقایسه با شرکت های بزرگتر دارند.
تمرکز کسب و کارهای کوچک اغلب بر روی خدمت به یک جامعه یا منطقه محلی خاص می باشند و دامنه ی ارائه ی خدمات یا محصولات آن ها، به گستردگی بیزینس های بزرگ نیست.
این نوع از مشاغل، اغلب تحت مالکیت و اداره یک یا چند نفر هستند.
کسب و کارهای کوچک اغلب انعطاف پذیرتر و سازگارتر با تغییرات بازار یا نیازهای مشتری هستند.خدمات شخصی تری را به مشتریان خود ارائه می دهند و با مدیریت موفق به دلیل جامعه آماری کمتر،میتوانند پشتیبانی بهتری بعد از ارائه خدمات داشته باشند.
ضمنا از مشاوره کسب و کار دکتر سیدرضا مداح زاده هم می توانید بهره مند شوید!
12 پاسخ
سلام وقت بخیر بسیار مطالب به درد بخور و مفید هستن خسته نباشید
سپاسگزار شماییم دوست گرامی
بسیار عالی. در نظر دارم یه آنلاین شاپ کوچک رابندازم حتما از مطالب این سایت استفاده میکنم
موفق باشید ماهلین عزیز
شما استراتژیست هستید خودتون؟
بله جناب مداح زاده دکترای استراتژیک هستند
سایتتونو زیر و رو کردم جالبه که هرکی تو هر زمینه ای میتونه واسه کسب و کارش ازتون کمک بگیرع خداقوت
ممنون از لطف شما
خیلی خوبه پس یعنی ما میتونیم واسه مشاوره باهاتون هماهنگ شیم؟
بله مشاوره کسب و کار هم در مجموعه آکا خدمتتون ارائه میشه
mr madahzade binaziro kar balad
سپاسگزار از لطفتون